luni, 11 noiembrie 2013

Poezie de Mihai Frunze


Poezie de Mihai Frunze

Înger căzut 
Îmi amintesc primul sărut
Ah! Cîtă armonie
Era frumosul început
În puf de păpădie,
Dar sufletul ieșit din foc
Pătrunse chip de înger
Și aripa din nenoroc
Ți-a început a ninge.
Ce-ai fost tu oare? Doar un vis?
Sau ești sortită mie?
Știu nu ești chip din paradis
Ești foc în păpădie!

 * * *
Nu voi pleca, nici să te uit
Al inimii durere
În viața asta cel mai scump
E-n suflet o plăcere
Pe lîngă tine e sărat
Și zahărul în miere,
Iar dacă-n zori m-ai fi lăsat
Aș arde în tăcere
Acuma cînd mi-ai dezlegat
Inima de perdele
Lumina soarelui mi-ai dat
Ce se oprea în ele
Îmi pare totul o poveste
Și nu aș vrea să plec
Atîta timp cît barca este
Nu am să mă înec.
 
 * * *
Mă sting în aburi de parfum
Ce mi-ai lăsat pe haină
Chiar de-mi vei face lumea-n scrum
O să rămînă-n taină
O buză sacră pe obraz
Tu mi-ai pictat cu fața,
Iar inima-mi e ca un iaz
Ce a scăpat de gheață
Mă taie des un dor turbat
De care nu mai scap
Cînd mă săruți încet pe pat
Nu am nici mîini nici cap,
Iar pletele ce-mi curg pe piept
Ți le-aș lua cu mine
Căci cînd de dor o să mă-nec
Vor fi ca sînge-n vine
Nici nu te țin, nici nu te las
Să pleci de lîngă mine
Căci sînt cu tine pește-n iaz
Ce-i pescuit de nimeni.

Aş vrea să fiu

Aş vrea să fiu ţesut de fulg
din neaua pe-al tău păr,
aş vrea să fiu un sîmbure
cînd muşti un dulce măr,
aş vrea să fiu un fir de lînă
din plapuma-ţi surie
aş vrea să-ţi fiu primul sărut
cu dulce armonie,
aş vrea să fiu mînerul cupei
din care potolite-ai
aş vrea să fiu sticla prin care
te vede luna-n noaptea-i
aş vrea să fiu o rădăcină
la umbra cărui pom vei sta
aş vrea să-ţi fiu buchetul drag
de-i fi mireasa altcuiva,
aş vrea să fiu doar oxigen,
doar cel ce îl vei respira
aş vrea să-ţi fiu şi pe mormînt
floarea ce-n sus se va-nălţa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan