duminică, 16 octombrie 2022

Romeo Aurelian Ilie (R.A.I.)

 Tema 1 (vocea interioară)

 

Știu că Biblia ne spune

că nu avem decât o viață

și apoi vine veșnicia,

îngerească,

asexuată.

 

Dar dacă s-a greșit la traducere,

dacă preoții ne ascund

în mod voit adevărul,

să ne facă să fim mai atenți cu iubirea

chiar din această viață?

 

Dacă brahmanii hinduși au de fapt dreptate?

 

Dacă Adam și Eva 

sau Pelerinul Kamanita 

nu sunt doar simple povești

de adormit tristețea?

 

Oricum eu cred

că vom mai trăi o dată,

cel puțin o dată.

 

Apoi poate veni și veșnicia,

așa îngerească și asexuată.

 

Tema 2 (visul redat cât mai fidel)

 

Tataia, ținând în mâini

două genți mari și grele

se tot ducea pășind bătrânește

pe un drum ce nu părea să aibă

niciun capăt.

 

De după un bloc am apărut și eu și l-am întrebat:

- unde mergi, bre?

- acasă, îmi zice el cât se poate de senin.

- păi nu încolo e casa matale, zic eu

încercând să-i iau gențile din mâini

și să-l întorc din drum.

- ba da, încolo e casa mea,

zice el rămânând ferm pe poziție.

 

Am auzit soneria telefonului:

- Veniți acasă! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan