sâmbătă, 22 octombrie 2022

Romeo Aurelian Ilie

 Dimineața boschetarului

 

Am degerat

în noaptea asta.

 

E musai

să îmi găsesc o plapumă

cât de zdrențăroasă.

 

Altfel va trebui

să devin și hoț.

 

Prostituata de la Radisson

 

Hai că l-am prins pe fraier

să vezi ce-l fac de bani

pe boșorog,

libidinosul dracului.

Las că mă fute și el o dată

dar eu o să mănând bine

trei zile

pe banii lui.

 

 

Să pun în coș

tot ce-i mai scump pe aici:

somon afumat,

mezeluri din acelea fine,

șampanie Moet

Panettone  

brânză frunțuzească

și musai ciocolată austriscă

de-aia cu fistic.

 

Gata, am umplut coșul.

 

Hai, moșule la hotel

să îți dau câtă pizdă poți duce

numai să nu crăpi în mine,

și apoi lasă-mă să mă bucur

de o noapte de regină

și de trei zile libere.

 

Haiku

 

Gunoierii strâng

frunze în tomberoane -

păsări plâng pe ram.

 

 

Cariul

Aș vrea să fiu un cariu

într-una din ramele tablourilor

de pe pereții tăi,

să te văd în fiecare dimineață

și în fiecare seară

cum te trezești

și cum te pregătești de culcare

cel mai frumos moment ale zilei

ar fi acelea în care

ai veni de la baie

fără prosop.

2 comentarii:

  1. Textele tale sunt o surpriză continuă cu bonus de fortune cookie. Un limbaj denotativ câteodată întins până la trivial întotdeauna cu poveste și cu țintă. Imi plac monologurile interioare ale personajelor tale cu finaluri care nu mă dezamagesc. În "Dimineta boschetarului", "Prostituata de la Radisson" si "Cariul", personajele dezvăluie la mondul cel mai natural posibil fără niciun sentiment de vină natura lor umana. Tragismul boschetarului și al prostituatei în calitate de personaje nu îndepărtează cititorul, ci mai degrabă îl aproprie de ele într-un exercițiu de înțelegere și/sau de iertare.
    "Cariul" continuă pe aceiași notă naturală și profund umană cu o oglindă întoarsă spre sine, spre eul liric asumat. Există în text o delicatețe a privirii care ar putea exonera eul de statutul auto-impus.

    RăspundețiȘtergere

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan