duminică, 20 iunie 2021

Maria IVANOV

xxx

În vinerea plecări,

tata a ascuțit sapa, toporul, cuțitul,

că de, e sezonul.

Mama i-a pregătit valiza –

pe lângă hainele de lucru,

i-a pus și de mâncare, cât a încăput:

o găină coaptă, brânză, slănină, ouă, ceapă.

Când totul a fost pregătit, am ieșit la poartă,

acolo îl aștepta Victor a lui Țapu, pentru a-l duce la Bălți,

de unde urma să ia autobuzul spre Moscova.

Tata a urcat împreună cu alți trei vecini, petrecuți de familie,

fiecare la porțile lor.

Au plecat, lăsând în urmă un praf cât gardul...

Natașa făcea semnul crucii în urma mașinii,

care se pierdea în depărtarea drumului pustiu;

Milica suduia în draci – abia își întinse albiturile la uscat;

Mama plângea, spunând întruna c-a uitat să pună și cureaua în geantă.

Eu nu înțelegea de ce.

Eu mă bucuram că a plecat, căci știam că la întoarcere

îmi va aduce o poșetă roșie, în care voi ascunde rujul mamei.

Maxim lansa în zbor avionul de hârtie făcut de tata,

purtând pe cap o beretă, tot handmade, din ziar,

care îi contura alura de aviator.

O săptămână mai târziu, însă, am înțeles că

aș putea ascunde rujul în buzunar sau în sân, sau în pălărie,

nu neapărat în poșetă;

jocul lui Maxim nu mai era la fel de animat,

mama era tot mai împovărată,

iar sapa, toporul și cuțitul s-au tocit.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan