sâmbătă, 14 august 2010

Jurnalele secrete, Wittgenstein

WITTGENSTEIN, Jurnalele secrete:

" 15-09-14. Scenă teribilă alaltăieri seara: aproape toţi erau beţi. M-am întors ieri pe Goplana ( un vapor), care a fost dirijat pe rîul Dunajec. Ieri şi alaltăieri nu am lucrat. Am încercat în zadar; toată chestiunea era străină de mintea mea. Ruşii sînt pe urmele noastre! Ne aflăm în imediata proximitate a liniilor inamice. Sînt bine dispus; am putut să lucrez din nou. Lucrez cel mai bine în timp ce curăţ cartofi. Mă ofer voluntar pentru această corvoadă. Pentru mine este acelaşi lucru ca lustruitul lentilelor pentru Spinoza. Relaţiile mele cu sublocotenentul s-au răcit vizibil. Să-mi păstrez totuşi curajul! Cel pe care geniul nu-l însoţeşte! Domnul cu mine! acum aş avea ocazia să mă port cum se cuvine, căci privesc moartea drept în ochi. Fie ca spiritul să mă lumineze...."

Ăsta e un mic pasaj din jurnalele secrete ale lui Wittgenstein. Voi posta si altele!

Un comentariu:

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan