sâmbătă, 28 august 2010

Wittgenstein în drum spre Trakl care se afla într-un spital militar în Cracovia

WiTTGENSTEIN, fragment din JURNALELE SECRETE:

" 05-11-14. Dimineaţa devreme am continuat drumul spre Cracovia, unde trebuie să ajungem seara tărziu. Sînt foarte nerăbdător să aflu dacă îl voi întîlni pe Trakl. Sper din toată inima. Îmi lipseşte cumplit cineva cu care să pot discuta în profunzime. Va trebui să mă descurc chiar dacă nu găsesc o astfel de persoan. Dar asta mi-ar reda puterile. Am fost toată ziua obosit şi înclinat la depresie. N-am lucrat mult.-La Cracovia. Este deja prea tîrziu să-l vizitez pe Trakl azi. Fie ca spiritul să-mi dea puteri.
06-11-14. Devreme în oraş, la spitalul garnizoanei. Am aflat acolo moartea lui Trakl în urmă doar cu cîteva zile. Sînt foarte zguduit. Ce trist, ce trist!! I-am scris de îndată lui Fcker. Am făcut cîteva comisioane şi apoi, spre orele şase, m-am întors pe vapor. N-am lucrat. Bietul Trakl.-Facă-se voia ta".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan