sâmbătă, 5 decembrie 2020

Vitalie ȘEGA

 

Grapefrut

 

Caut ca un nebun grapefrut si şampanie,

am obţinut o premiu la muncă,

aşa cum am finisat un proiect înainte de termenul prezumat,

dar grapefrut nu văd nicăieri,

şampania deja e în desagă, face bule de câd caut grapefrutul,

pe la toate standurile,

întrebam toţi ochii, ce vindeau fructe,

m-am enervat şi am luat clementine,

la naiba,

în toată piaţa nici un grapefrut,

nu apelez,

m-am gândit să-i telefonez, dar zic

le fac o surpriză buneilor,

apoi mergem la părinţi toţi împreună.

Eu ştiu cum se bucură ei de succesele nepotului,

doar o săptămâna întreagă se laudă pe la vecini

şi când se duc la poştă în primul rând se laudă cu nepotul lor apoi,

încept să enumere şi medicamentele pe care trebuie să le cumpere,

înainte să primească pensia, ea deja e cheltuită, pe hârtie.

Ajung la intersecţia necesară, cobor din transport,

în mână stângă şampania, în dreapta bucuria pe care o voi împărţi,

trec prin piaţa de la marginea drumului şi mă opresc în mijloc de carosabil,

nici nu-mi pasă că urmează roşu,

pe lângă bieţii beţivi, care mereu vând ce au agonisit de o viaţă,

pentru a cumpăra un păhar de votcă la Alimentara,

între un veteran care-şi vindea uniforma şi gradurile militare şi

un moş ce-şi vindea cizmele de iarnă rămânând în cele de primăvară,

şedea zgribulită şi bunica mea,

lângă pe un suport mic şedeau toate basmelele ei preferate,

chiar şi cea cu care se ducea la biserică toţi anii, era pe stand,

mă rotesc la 180 grade pe carosabil, e roşu,

aud înjurături şi sonerii de la diferite mărci de maşini,

intru în Alimentara şi cer un pahar de votcă,

acolo aveau în vânzare şi grapefrut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan