duminică, 28 martie 2021

Augustina VISAN

xxx

Noi in fiecare duminică mergeam La biserică,
în vreme ce vecinii
noștri rămâneau acasă și coceau Carne de vita al cărei miros,
Fără să vreau îmi Intra in nas și Îmi mușcam Buzele
când mă întorceam de la
biserică
Îmi era foame
veșnic îmi era foame
Sub gard se înălța o grămadă de nisip Mă așezăm jos Cream diferite feluri de mâncare
din nisip și apă

Farfuria era o frunza de
brusture Lingurile erau frunzele de păpușoi Pietricelele lucioase erau
bucăți de carne de vită.
Așa
Mâncam și eu carne de vită
de care
Îmi era foame
Mâncam Doar când o vaca Murea Și la măcelărie Nu o primeau sau ne plăteau bănuți pe ea și
Tata de ciuda Îi tăia gatul
Sângele curgea șiroaie inchegat și Albestru . Tata
Ii tăia limba Si mi-o dădea mie să o curăț
Avea o culoare verde Și pe ea rămășițe de lucernă Limba aia o puneam într-un ceaun unde mai
Puneam Apa, sare, frunze de dafina, o ceapa întreaga și boabe de piper . Supa picanta cu carne de vita am mâncat și
In ziua aceea Când am dus vaca la cireadă și am lăsat-o
dinadins
să intre Într-o livadă cu mere verzi știind că
Îi plăceau merele Cum mie îmi placea carnea
de vită
și mai știind că nu avea voie
să mănânce mere
eu însă aveam voie
să mănânc carne de vită și am mâncat după 10 ore și 10 minute când ea se umflă ca o parașută
și
Tata o tăie imediat cum ajunse acasă.
Mâncasem carne de vită
Mâncam carne de vită
luând câteo boabă de nisip
de sub gard
și o băgam în gură
mestecând-o cu poftă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan