sâmbătă, 27 martie 2021

MARIA IVANOV

 XXX


Azi, mi-am propus să scriu despre tine.

 Să scriu despre răul necesar din bildungsroman-ul existenței mele. 

Inițial, te-am perceput ca pe o binecuvântare, 

de, doar te-am cunoscut în ajun de Paști. 

Apoi, am avut impresia că ești un blestem, 

relația cu tine o vedeam drept un tribut pe care 

trebuie să îl plătesc întru ispășirea unor grave păcate din 

viața anterioară. 

După, 

am trăit revelația faptului că a noastră călătorie a fost o 

inițiere în viața adevărată.

 Nonșalanța ta m-a făcut imună la indiferența universală.

 Critica ta dură, aberantă, niciodată fondată pe detalii concrete 

m-a făcut să rămân rece la părerile celorlalți, 

să fiu intransigentă.

 Conexiunea strânsă dintre tine, pahar, sticlă, doză,

 butoi, sat, prieteni, Igor Cuciuc (slăvit, mai ales, pentru „Nea’ Costică),

 care a dus la slăbirea conexiunii cu mine (să fi existat ea vreodată?),

 mi-a demonstrat că a fi pe locul II în scara priorităților,

 nu este deloc ceea ce mi se potrivește. 

Interdicțiile tale maladive,

 care m-au fixat la un minut distanță de psihastenie,

 căci nu puteam să îmi imaginez cum 

să renunț la toate prietenele mele

cum să fac să ajung în zece minute de acasă la magazin

 și înapoi, 

cum să nu mai intru pe Odnoklassniki.ru, 

cum să nu dau like-uri colegelor mele, 

cum să nu apar în fotografiile noastre 

de la Balul de absolvire

m-au învățat să nu mai accept directive din partea nimănui, 

să îmi depășesc propriile limite, 

să îmi urmez traiectoria fără a ricoșa, 

indiferent de orice.


 Îmi tot reproșai că nu știu să trăiesc,

 acum (datorită ție) 

te asigur 

 am învățat!

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan