vineri, 29 iulie 2011

Dragi prieteni!

Va rog sa completati acest chestionar si sa mi-l retrimiteti pe una din urmatoarele adrese: dannicu@gmail.com, dannicu1989@yahoo.com, dannicu2009@yahoo.com. De raspunsurile dumneavoastra vor depinde, in mare parte, proiectele culturale subventionate de statul roman prin intermediul DRRP in urmatoarea perioada, in Republica Moldova. Va rog sa-mi trimiteti chestionarul completat pana maine la ora 16.00. Nu va va lua mult timp, si e in interesul culturii romanesti in Republica Moldova

Va multumesc mult.

Cu respect,
Dan Nicu, voluntar in cadrul proiectului



CHESTIONAR

Bună ziua!
Asociaţia Pro Democraţia Club Tîrgu Neamţ doreşte să evalueze nevoile culturale ale tinerilor din Republica Moldova, în cadrul proiectului „Cultura româna în viziunea tinerilor români din Republica Moldova”. Vă rugăm să răspundeţi la întrebările de mai jos prin evidenţierea răspunsului ales prin roşu. Confidenţialitatea răspunsurilor dumneavoastră este garantată.

Nevoile culturale constituie manifestarea valorilor materiale şi spirituale create de civilizaţia românească.
Prin produse culturale româneşti înţelegem Dansul, Muzica, Teatru-Arte performative, Traduceri, Arhitectură şi design, Arte vizuale, Arte plastice (sculptură, gravură, desen, gravură), Cinematografie, Literatură, Televiziune, Radio şi altele.


CONTEXTUL ACTUAL AL CULTURII ROMÂNE ÎN R. MOLDOVA


1. Cât de bine comunicaţi în limba română:
1. Foarte bine
2. Destul de bine
3. Moderat (nici foarte bine, nici foarte rău)
4. Rău
5. Foarte rău

9. Nu ştiu/ Nu răspund

2. Cât de des utilizaţi produsele culturale româneşti în viaţa de zi cu zi?
1. Foarte des
2. Destul de des
3. Moderat (nici foarte des, nici foarte rar)
4. Rar
5. Foarte rar

9. Nu ştiu/ Nu răspund

3. Ce părere aveţi despre produsele culturale româneşti care ajung pe piaţa din R. Moldova?
1. Foarte bună
2. Bună
3. Nici bună, nici rea
4. Rea
5. Foarte rea

9. Nu ştiu/Nu răspund

4. Care sunt produsele/creaţiile culturale româneşti din RM cunoaşteţi? (pot fi încercuite mai multe variante).
1. Dans
2. Muzică
3. Teatru-Arte performative
4. Traduceri
5. Arhitectura si design
6. Arte vizuale-Arte plastice (sculptură, gravură, desen)
7. Cinematografie
8. Literatură
10. Televiziune
11. Radio
12. Altele, care .............................................................................................................

9. Nu ştiu/Nu răspund

5. Pe care dintre produsele/creaţiile de mai sus le folosiţi?
1. Dans
2. Muzică
3. Teatru-Arte performative
4. Traduceri
5. Arhitectura si design
6. Arte vizuale-Arte plastice (sculptură, gravură, desen)
7. Cinematografie
8. Literatură
10. Televiziune
11. Radio
12. Altele, care .............................................................................................................

9. Nu ştiu/ Nu răspund


NEVOILE CULTURALE ALE TINERILOR


6. În ce măsură postul/funcţia pe care o ocupaţi vă solicită să utilizati produse culturale româneşti?
1. Foarte mult
2. Mult
3. Moderat
4. Foarte puţin
5. Deloc

9. Nu ştiu/ Nu răspund


7. Colaboraţi cu instituţiile culturale româneşti?
1. DA 2. NU
Daca DA, care sunt acestea?
1. Ziare
2. Reviste
3. Unităţi de învăţământ
4. Posturi de radio
5. Posturi de televiziune
6. Altele ...............................................

8. În ce domenii colaboraţi sau aţi colaborat cu instituţiile române în cadrul unor proiecte culturale?
1. Literatură/jurnalism
2. Dans
3. Muzică
4. Teatru-Arte performative
5. Traduceri
6. Arhitectura si design
7. Arte vizuale şi plastice (sculptură, gravură, desen)
8. Cinematografie
10. Televiziune
11. Radio
12. Altele, care .............................................................................................................

9. Cât de des frecventaţi evenimente culturale organizate în R. Moldova de către statul român?
1. Foarte des
2. Destul de des
3. Moderat (nici foarte des, nici foarte rar)
4. Rar
5. Foarte rar

9. Nu ştiu/ Nu răspund


10. Vă rugăm să daţi exemple de minim 3 produse/creaţii culturale româneşti pe care le-aţi utilizat recent.
1. _________________________________________________________________
2. _________________________________________________________________
3. _________________________________________________________________
4. Altele __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


11. Vă rugăm să vă autoevaluaţi cunoştinţele şi interesul referitor la următoarele produse/creaţii culturale româneşti acordând un scor fiecărei categorii (se va bifa cu X categoria ce corespunde nivelului de cunoştințe)

Nivel de cunoştinţe Nivel de interes
Scor Scor
Slab Bine Foarte bine Scăzut Mediu Ridicat
Dans
Muzica
Teatru-Arte performative
Traduceri
Arhitectură şi design
Arte vizuale, Arte plastice (sculptură, gravură, desen)
Cinematografie
Literatură
Televiziune
Radio

Altele...
...


12. Cât de des investiţi resurse (bani, timp etc.) în produsele culturale româneşti?
1. Foarte des
2. Destul de des
6. Moderat (nici foarte des, nici foarte rar)
7. Rar
8. Foarte rar

9. Nu ştiu/ Nu răspund


SOLUŢII PRIVIND SATISFACEREA NEVOILOR CULTURALE ALE TINERILOR DIN R. MOLDOVA


13. Cât de mult vă interesează să promovaţi produsele/valorile culturale române în contextul globalizării valorilor culturale?
1. Foarte mult
2. Mult
3. Moderat
4. Rar
5. Foarte rar
12. Nu stiu/ Nu raspund

15. Care sunt obstacolele pe care le întîmpinaţi şi care reduc accesul la produsele/creaţiile culturale romanesti?
1. ________________________________________________________________
2. ________________________________________________________________
3. ________________________________________________________________

16. Care sunt aşteptările referitoare la ajutorul cultural pe care Romania ar trebui sa i-l ofere tinerilor romani din RM?
1. __________________________________________________________________
2. __________________________________________________________________
3. __________________________________________________________________

17. Cum ar trebui să se implice România pentru a sprijini cultural comunităţile româneşti din R. Moldova?
1. Organizarea de tabere, excursii tematice în România pentru tinerii din R. Moldova
2. Sprijinirea materială şi financiară a initiaţivelor culturale româneşti din R. Moldova
3. Înfiinţarea de instituţii, precum şi deschiderea filialelor instituţiilor culturale româneşti în R. Moldova
4. Mediatizarea intensă a produselor/creaţiilor/valorilor culturale româneşti în R. Moldova
5. Organizarea în parteneriat a festivalelor şi evenimentelor culturale
6. Facilitarea accesului la publicaţii româneşti prin reţele de distribuţie în R.Moldova
7. Regim prioritar pentru proiectele realizate în parteneriat de ONG-uri din R.Moldova şi România
9. Altele ___________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________






Date despre respondenti:

Categoria de vârstă
1. 18 - 20 ani
2. 21 - 24 ani
3. 25 – 29 ani
4. 30 - 35 ani

Sex
1. Masculin
2. Feminin



Nivelul veniturilor (pe lună)
1. sub 100 Euro
2. între 100 şi 250 Euro
3. peste 250 Euro Studii
1. fără şcoală
2. şcoala primara
3. şcoala gimnazială
4. şcoala profesională sau şcoala de ucenici
5. liceu (10 sau 12 clase)
6. şcoală de maiştri sau şcoală postliceală
7. studii universitare (de licenţă)
8. studii postuniversitare (de masterat)
10. studii de doctorat
9. NR (nonrăspuns)
Mediu de provenienţă
1. Rural
2. Urban Ocupaţie
.............................................................................. Localitate, Raion
........................................................................

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan