joi, 2 septembrie 2010

HARUKI MURAKAMI, La capătul lumii şi în ţara aspră a minunilor

M-am uitat la ea până a ieşit din parc. Parcă eram Joseph Cotten în Al treilea om. După ce nu i s-a mai văzut silueta din pricina copacilor, mi-am întors privirea spre o femeie elegantă care împrăştia, împreună cu fetiţa ei, floricele de porumb prin iarbă. Porumbeii veneau şi le ciuguleau. Fetiţa, în vârstă de trei sau patru ani, ridica de fiecare dată mâinile şi fugea după ei ca să-i prindă. Bineînţeles că n-a prins nici unul. Porumbeii supravieţuiesc prin însăşi calitatea lor de a fi porumbei. Tânăra mamă şi-a întors o singură dată privirile spre mine, dar cred că i-a fost suficiet ca să-şi dea seama că nu o interesa un bărbat tolănit în iarbă, cu cinci cutii goale de bere lângă el. Luni dimineaţa!
Am închis ochii şi am încercat să-mi amintesc numele fraţilor Kamarazov. Mitea, Ivan şi Alioşa. Mai era şi bastardul Smerdiakov. Oare câţi oameni din lumea asta ştiu numele acestor personaje?
Am ridicat privirile spre cer. Mă imaginam într-o bărcuţă ce plutea pe întinsul ocean. Vântul nu bătea, valuri nu erau. Mă aflam singur, în derivă. Joseph Conrad susţinea că o bărcuţă care plutea stingheră pe vastul ocean avea o calitate cu totul aparte. Lord Jim în scena naufragiului.


Este un fragment din romanul „La capătul lumii şi în ţara aspră a minunilor”, de Haruki Murakami. Sper să vă delectaţi şi voi cât mai plăcut cu scrierile acestui autor.

2 comentarii:

  1. Hey! Faci o treaba minunata aici. Tot ce impartasesti cu noi apreciez. Intr-adevar m-a surprins placut acest fragment si chiar m-ai facut curioasa sa citesc intreg romanul. Sper sa-l gasesc. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Bogdan, putem fi prieteni, dar nu putem face schimb de adrese in blogroll. Daca fiecare blogger s-ar opri aici sa solicite acest lucru, accesibilitatea vizuala a blogurilor pe care le citim si le consideram importante ar scadea. Principial nu vreau sa accep, ca administrator.

    Buffy, aici lucreaza o echipa. Cele mai multe fragmente selectate din literatura in vara aceasta le-a pus Dumitru Crudu. Dar acest blog are mai multi autori. Ne bucuram ca iti place si ca ne citesti. Iar Murakami e un autor pe care l-am descoperit recent si pe care vreau sa-l citesc integral. "Salcia oarba, fata adormita" este o carte de-a lui cu povestiri actuale societatii in care traim si cu teme majore. "Padurea norvegiana" se considera o carte foarte buna de asemenea. Mai treci.

    RăspundețiȘtergere

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan