luni, 24 mai 2010

Iar ploile nu vin...

...am urlat sâmbăta trecută în PMAN, de Ziua Europei, și cerul ne-a înțeles aluzia și ne-a scăldat toată săptămâna. Deci, după plimbări lungi prin ploaie, după Zilele Literaturii Române la Chișinău, după spectacole bune din BITEI, cei care nu ne-am îmbolnăvit ne-am văzut, ca de obicei, sâmbătă, la 17, la biblioteca Hașdeu, la o nouă întrunire săptămânală a atelierului Vlad Ioviță.

Am început cu discuții referitoare la corectitudinea citirii în public și mai ales a publicării jurnalelor noastre. Am și citit din ele. Mai târziu ni s-a alăturat și domnul Mihai Fusu, și am ascultat împreună un început de proză al Ecaterinei Bargan. În general textul a plăcut, începutul intrigă, conturează bine o atmosferă, un personaj ciudat, istoria căruia se vrea aflată. Situația e prezentată cu multă naturalețe și firul narativ e foarte cursiv, rămâne doar să decidă Ecaterină în ce direcție îl ve continua, ce identitate va crea pentru personajul său, cum o va dezvolta.

Apoi am vorbit și despre monologul dramatic, despre felul de a-l construi, despre conflictul dramatic. Am încercat, în experiențele noastre personale, descrise în jurnale, să găsim conflictul dramatic ce ar putea fi dezvoltat într-un monolog sau piesă de teatru, Ion Buzu are o experiență tare interesantă, la fel ca Ecaterina, dar rămâne la discreția lor dezvoltarea acestora.

Nina, foarte prolifică la scris, avea deja un dialog în ”arhiva” ei, dar nu știu dacă ăsta e unul dramatic. Ea o să mai lucreze și poate până data viitoare îi iese.

Și Călin ne-a surprins, a scris o mică povestire chiar în timpul ședinței, și, ținând cont de imaginația sa care s-a întrevăzut în text, ar putea face chestii interesante, mai ales dac-ar citi mai mult în română. El ne-a declamat și niște poezii de-ale sale, care ar putea, probabil, să devină texte pentru cântece. Dacă sunt compozitori interesați, dați un semn ;)

Până data viitoare, ne vedem la BITEI, ne citim în REVISTA LA PLIC (http://plic09.wordpress.com/)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan