vineri, 22 octombrie 2010

akvika

AKVIKA
in spiritul lui Allen Ginsberg

I

Cand tu ma asteptai in fata la
anotimuri ce s-a petrecut in
sufletul tau
Akvika este mai mare decit Turnul
cu apa Este mai mare decat
cladirile rosii decat
Toate pavilioanele decat toate
Adaposturile decat
Tot ce am auzit pana atunci
Sufletul tau straluceste pe strada
e un abur deasupra zapezii E
Akvika care este multicolora E
Akvika
Care are ochii inchisi si
Zboara
Inima ta nu are pietre in gura nu
Are nasturi in buzunare nu
Are frunze de brusturi in mana
Akvika se afla
La etajul noua si are
Ochii inchisi Deasupra zapezii
Sufletul tau doarme deasupra
Zapezii
Akvika este Inima ta Akvika
Care doarme deasupra zapezii
Abur deasupra zapezii
Pietre inghetate Deasupra zapezii
Inima ta deasupra zapezii

II

Ce este ceea ce nu este deloc
Akvika deasupra strazilor
Akvika deasupra magazinelor cu
multe etaje
Akvika deasupra intersectiilor
deasupra
Semafoarelor deasupra
faptului ca nimic nu mai poate
exista
strigam ca marius ianus in mijlocul
strazii
ce este Akvika ce este nimicul
ce este floarea-soarelui
Akvika deasupra blocurilor cu
saisprezece etaje
deasupra ascensoarelor
care se ridica goale in cer
Akvika nimic nu e mai de pret ca
akvika
ziceam ca marius ianus
o chitara care canta singura e
Akvika
o cana care se umple singura e
Akvika
o casa din care toti au plecat e
Akvika deasupra strazilor
Akvika deasupra troleibuzelor
Akvika deasupra bancilor goale
din parc Akvika
alegram ca marius
ianus prin mijlocul magazinului cu
multe etaje si strigam deasupra
magazinului asta e
Akvika dar aveam gura inchisa
dar aveam gura inchisa

III

suferinta e mai puternica decit
Akvika
pentru ca nu e pentru ca
nu e in fata unor usi inchise
in fata unor farfurii goale in fata
ta care nu ai fata pentru ca
nu e nimic nu e mai de pret decat
akvika decit
aerul rece pe care-l tragi in piept
pentru ca nu e
pe soarele care apare il doare in
cot
de mine
singurul lucru care e important
este akvika pentru ca nu e
cu vocea strangulata zic
niste farfurii goale niste
usi inchise
niste ferestre inghetate pentru ca
nu e zic
nici macar akvika
pentru ca nu e si am ramas doar eu
care deschid usa pentru ca
nu e pentru ca nu e
deschid usa pentru ca
nu e
akvika
IV.


Stai aici si te temi ca nu ai sa poti dormi la noapte, ca
Ai sa innebunesti, Akvika, "toti o sa innebunim la un moment dat la noapte", te
Opresti in mijlocul strazii, Akvika "copiii goi vor sa vada soarele", cind nu
Poti plinge, vrei
Sa vezi soarele,
ca marius ianus Vrei sa vezi soarele,
Cand nu poti plange sau macar pe akvika

Cu totii vrem sa vedem ceva akvika Cu totii vrem sa vedem ceva
Inima mea e plina de sange la fel ca a lui marius ianus
Ochii mei ochii mei unde sunt cei akvika ce m-ar fi putut iubi
Ochii mei ochii mei unde sunt cei care ar putea sa-mi spuna
Unde e akvika

Suferinta e mai puternica decat orice in lumea asta
Doar akvika
Doar mainile mele doar
Degetele mele de la picioare, cine ar putea să-mi
spună
unde e akvika

Si ai vrea sa iesi in strada si ai vrea sa vezi
Ceea ce ti-a lipsit dintotdeauna
Ceea ce nu ai avut niciodata
adică akvika

Dar acum stai aici si te temi că nu o să apaară cineva
Sa te imbratiseze si sa-ti spuna iata akvika iata akvika
Si nu îndrăzneşti să ridici capul.

V.

Acum ar trebui sa se schimbe totul dar tocmai acum nu se schimba nimic
Aminteste-ti de akvika aminteste-ti de akvika
Vezi aerul vezi norii aminteste-ti de akvika
Nu poti fi singur sint norii care te inconjoara e akvika
Stiu ca nu poti zambi stiu ca nu poti zambi e akvika
Noaptea e primitoare are usile deschise
Toate usile ei sint larg deschise e akvika

Cine ar putea sa zica akvika cine
Ar putea repeta akvika
Acum voi vedea ceea de ce ma tem cel mai mult
voi vedea akvika Cine ar putea sa zica
Oare akvika are nume
Oare akvika are voce
O veţi vedea în curînd la ferestrele astea luminate O veţi vedea degrabă
dupa usile alea inchise
deasupra acoperişurilor multicolore
deasupra apei verzui
Amintiţi-vă de akvika
nu uitaţi de akvika
Cand intri intr-o casa pustie
Unde nu-i nimeni absolut nimeni
Si unde nimeni nu o sa fie niciodata.
amintiţi-vă de
akvika

VI.
Acum stii ca sunt oameni care te iubesc akvika
Care stau dupa draperii violete care stau si
se gîndesc la tine Akvika

Am vazut soareci care au murit
în numele tău Am vazut soareci care si-au iesit din minti pentru că nu te-au văzut niciodată
akvika
Am vazut oameni care erau foarte singuri pentru că nu erau cu tine akvika

Cand ai sa deschizi usa stii ca după ea e akvika
Cînd calci pe zapada
mergi către akvika
şi akvika nu este a mea
Inteleg asta si, brusc,
Sunt atat de fericit
VII

stai in fata unei usi inchise si te intrebi

Cine stie ceva despre akvika?
Pe cine-l intereseaza cine e akvikau?

Am vrut sa-mi cumpar un pulovar, iar dupa aceea l-am aruncat intr-un canal
Cu totii am facut asta macar o singura data in viata

Am vrut sa vorbesc despre gol si am inceput
Sa vorbesc despre mine

Am vrut sa vorbesc despre noroiul de pe strada si am inceput sa vorbesc despre mine
Cu totii am facut asta macar o singura data in viata
Si atunci am izbucnit in lacrimi

Haideti mai bine sa vorbim despre noi
Dar vorbim despre noroiul de pe strada
iar akvika e undeva după casa aia

Un comentariu:

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan