sâmbătă, 5 august 2017

Av Hanna

http://feministbiblioteket.se/

Moldavien: Jag hittade inte mycket, men efter idogt sökande fann jag Dumitru Crudu på en sajt för Rotterdams internationella poesifestival. Där fanns flera dikter av honom publicerade på engelska.

Då kvarstår bara Moldavien, det land som jag från början trodde skulle vara det enklaste av de tre och här måste jag nog gräva lite till. Ann Morgan som jag nämnde ovan, ger mig ett tips. Jag får se om jag går på det. Någon annan som kan hjälpa mig?
När jag hittat något från Moldavien så tänkte jag redogöra lite för den litteratur jag läst från hela Europa (och inte bara EU, som jag läst tidigare).
(Och precis när detta ska publiceras hittar jag honom! Dumitru Crudu! Med dikter och allt här. Återkommer med det utlovande inlägget snart.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan