miercuri, 24 august 2011

Un poet din vama Sculeni


Ion Cheptea

Ion Cheptea este un poet din satul Sculeni, cel de la vamă. Scrie poezii. O vreme a fost vames. Acum tot e vames. In timpul liber scrie poezii in maniera lui Eugen Cioclea si Mircea Dinescu. Acest text pe care mi l-a trimis este inspirat direct din poezia celor doi, plus Bacovia sau Minulescu. E o pastisa de fapt. Citeva versuri sint clar din Cioclea sau Musina sau Vakulovski sau Komartin, nu ma stiu exact si nici el nu-si aminteste sursa. Eu l-am cunoscut la vamă. Mi-a spus ca e un cititor fidel al clubului, are internet la vama. NU stiu de ce scrie. Mi-a scris ca asa se relaxeaza. E un vames tare bun cind a auzit ca am insailat si eu citeva poezioare nici macar nu a vrut sa ma vamuiasca. Ion, bafta si la vama, dar si in creatia ta poetica ( Dumitru CRUDU).

Ion CHEPTEA


SONET DIN VAMA SCULENI
(in maniera lui Dinescu, Cioclea, bacovia, Minulescu, Musina, Iaru, Ianus, Miticov, Schiop, Ion Muresan=, Danilov si cu citeva versursi din poetii amintiti: degeaba parca e din Cioclea, dar poate e din Dinescu. Degeaba astepti sa vina seara - l-am luat din Cioclea. Aceste precizari sint facute de mine, Ion Cheptea)

deageaba astepti emailuri ca sa-ti vina
cind nu o sa mai primesti nimic
si lampa chioara cu lumina
si chioaru iti este chiar amic

degeaba astepti ca rotile sa se ridice
si in buzunar sa-ti sune un celular
si berea, orice ar fi si orice ai zice,
sa nu se mai termine in pahar

degeaba astepti bomboane de la bucuria
si eu sa-ti scriu un esămăs
cînd barba îmi creşte ca şi iasomia
şi nu mai am eu chef decît să vărs

şi nu mai vreau nici să te aud la vară
nici să mă vezi pilindu-mă printre ceceni
degeaba aştepţi să vină seara
oricum ea n-o să vină şi în sculeni

2 comentarii:

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan