duminică, 27 iunie 2010

Atelier cu actori și lansare cu filme

După ce am îndeplinit ritualul de dinainte de scriere, deci am băut 3 (4-5 :D) ceaiuri, am răsfoit vreo 10 bloguri, am căutat nu știu câte clipuri pe youtube și am vorbit cu câțiva prieteni, pot spune că sunt pregătită să-mi storc memoria și să vă zic și vouă cum a fost ieri...
Și muuulte s-au mai întâmplat:) Mai întâi, o nouă ședință de atelier, la 17, după principiul ”locul întâlnirii rămâne neschimbat”. În schimb am avut mai mulți oaspeți. Ellen, un politolog-sociolog (se zice socioloagă?) din Londra, a ales ca temă pentru master ”cetățenia în Republica Moldova” și ne-a rugat să-i răspundem la câteva întrebări, inclusiv legate de naționalitate. Aici s-au cam aprins spiritele, mai ales în ce-i privește pe Petru și pe Nina Caraman.
Neschimbat a rămas și modul în care începem ședințele: prin lecturarea jurnalelor. Eu am citit despre Art-Labyrinth summer-fest și sper că am intrigat suficientă lume :) Apoi am continuat cu monologurile, întrucât și de data asta au venit câțiva studenți la actorie.
Ecaterina Bargan le-a lucrat pe cele de data trecută, și aici părerile s-au împărțit. Eugenia și Ștefan susțin că implicarea iubirii în text apropie mai mult cititorul, pe când Ion Buzu consideră partea cu iubirea un pic cam telenovelistă. Anatol spune că o evoluție se vede anume prin adăugarea detaliilor despre muncă, dar, totodată, aceste detalii, parcă din alt registru, îndepărtează ascultătorul de substanţa conflictului. Lui Dudu i-a plăcut mai mult varianta brută a monologurilor.
Augustinei i-au reușit monologurile, mai ales primul, care e și cel mai voluminos. Ștefan spune că a putut să urmărească un tipaj, un caracter bine conturat de la început. Anatol vede și felul în care poate fi montat textul.
Cristina Macovschi a fost foarte ocupată săptămâna asta, de aceea a schițat doar începuturile textelor, începuturi care ar pute fi dezvoltate.
Toți 3 viitori actori au zis că textele se pretează unei lecturi dramatice, iar noi, ca să fim chit, i-am provocat și pe ei să scrie. Ne-au promis că ne aduc texte. Vă zic data viitoare câtă încredere poți avea în cuvintele unui viitor actor ;) După ședință am mers cu toții la uniunea scriitorilor, la
lansarea numărului 3 al Revistei La Plic
Dumitru Crudu a prezentat revista și l-a invitat pe domnul Andrei Burac să ne spună mai multe. Dumnealui a zis că e încântat să colaboreze și să se implice într-un proiect al lui Vladimir Us, pe care l-a lăudat de i s-au înroșit urechile :) Dumnealui ne-a dat mai multe sfaturi, să citim, să scriem liber, să nu ne fie frică să experimentăm.
Apoi Us a invitat-o pe Ana-Maria să vorbească despre suplimentul Hyde Parck, pe Hose – despre HZ, pe Ștefan Rusu despre DVD la Plic. Ne-am uitat și la câteva filmulețe, am ”socializat”, eu am intrat într-un proiect nou, despre care o să vă spun mai multe în curând ;) Cea mai activă reacție în rândul celor prezenți a generat-o un filmuleț de-al lui Ghenadie Popescu, pe coloana sonoră a căruia se auzea un fluierat care deranja oamenii care se uitau la meci... sau pe cei care stăteau prea aproape de difuzoare.
Noi ne-am pus apucat serios de lucru (haha, m-ați crezut? :P) și vă zic data viitoare ce-am mai făcut. De altfel, puteți vedea și singuri, citiți Plicul și veniți sâmbătă, la 17, la Hașdeu ;)
P.S: Încercați ceai negru cu mentă și lămâie, o combinație jucăușă de arome...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan