sâmbătă, 19 iunie 2010

cu 12 actori în fereastră

eu sunt ecaterina. eu am voie să scriu fără majuscule, de fapt, vreau să scriu fără, fiindcă mi-e mai la îndemână aşa. eu administrez acest blog şi trebuie să-mi respectaţi obişnuinţele. start.

23.02.

astăzi, la 19 iunie 2010, a avut loc o şedinţă de atelier la care au lipsit câţiva atelierişti preţioşi, numele cărora le veţi vedea în zilele de urmează, într-o listă mare şi ruşinoasă de absenţe, cu toate că fiecare a avut motive serioase. în schimb, în mod paradoxal, şedinţa de azi a fost foarte aglomerată cu oameni de artă, un extra-trafic a atins şi atelierul nostru modest şi aproape că secret. dar să începem cu începutul.

intrând eu în bibliotecă, cu 5 minute mai devreme, l-am identificat pe us, care tamam lua loc la o masă mai largă şi mai luminoasă şi pe nina desigur, pe care mai întotdeauna o găsesc în bibliotecă. iar us ne-a adus un exemplar din noul număr al revistei la plic, care a ieşit foarte bogat şi interesant şi alte o mie de adjective pozitive. deci, alarmă, a apărut revista la plic! cam miercuri va fi deja disponibilă. apoi a venit elena, apoi dudu, apoi şi vadim ţigănaş. şi s-a discutat foarte prietenos pe marginea tematicilor legate de patriotism.

us a zis că trebuie de văzut cum s-au amestecat aceste două concepte de activism civic european şi activism civic sovietic, că trebuie de deconstruit unele elemente ca să rămână doar ceea ce trebuie, sau ceva de genul ăsta. dudu a spus că trebuie să îmbrăcăm mănuşile arheologice (se vede cine a fost poet) şi să aflăm cine a compromis... să facem o arheologie a conceptelor. că există o iresponsabilitate colectivă şi că nu se ştie cum s-a ajuns la asta, cum s-a ajuns la destinul acesta al ţării. de unde migraţia intensă. de ce oamenilor nu le mai pasă... deci s-au ridicat întrebări care ar putea fi plasate în dosarul patriotismului şi s-a pus corect problema, pentru a fi dezvoltată în numărul următor al revistei.

a umat lecturarea jurnalelor, care au fost foarte interesante, implicit şi al meu. apoi am citit monoloagele. şi în timp ce citea elena boguş, s-au îngrămădit în fereastra din faţa bibliotecii un grup de actori care dădeau din mîini. probabil că biblioteca era încuiată. i-a invitat dumitru. erau tineri între 18 şi douăzeci şi ceva de ani. toţi foarte energici şi entuziasmaţi. elena şi-a pierdut curajul şi a zis că citeşte altă dată. şi rămâsesem doar eu cu monologuri. reacţii au fost pozitive, sugestii au fost bune. băieţii s-au regăsit în subiectul pe care l-am transmis eu, deşi la ei vine un alt fel de furtună... oricum au fost intrigaţi şi au acceptat bucuroşi ideea să colaborăm. noi tineri scriitori, zic fără modestie, ei, tineri actori. s-ar purtea să ne ajutăm ca să transmitem ceva frumos sau important. deci o să mai vină.

şi cu asta trag o linie a atelierului de azi, spunându-vă că aţi ratat mult, cei care nu aţi fost, şi deci meritaţi să ne invidiaţi. data viitoare să veniţi cu ceva interesant şi bun. poze nu aşteptaţi. şi nu daţi vina pe ecaterina. asul de us e vinovat. că e minciunos.

trebuie altă încheiere?

23.23

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan