luni, 7 iulie 2014

In 1949, cand se faceau deportarile in Stireni (Cetareni), cel de-al doilea sot al bunicii mele, cum ar veni, bunicul meu vitreg, se ascundea in padurea din zona, ca sa nu fie deportat, alaturi de alti stireneni si untesteni. Comsomolistii, in frunte cu domnul Bulicanu, viitorul meu profesor de istorie, la care tineam foarte mult, ii vanau pe oameni prin padure. Atunci a avut noroc. 4 ani mai tarziu, insa, in 1953, la moartea lui Stalin, a fost deportat in Siberia pentru o singura fraza pe care a spus-o despre Stalin: Acum, dupa ce a murit cainele asta, nimeni nu o sa ne mai ia graul din pod si nu o sa ne mai deporteze in Siberia. L-a auzit acelasi Bulicanu, care l-a turnat la KGB si a fost ridicat in aceeasi noapte. Pentru aceasta fraza i-au dat zece ani. Ulterior, tovarasul Bulicanu mi-a fost profesor de istorie si il admiram foarte tare, nestiind ca el l-a turnat pe bunicu-meu. Ca el turna oamenii din Stireni. Bulicanu era urechea KGB-ului in Stireni. Bunicul meu a facut Siberia pentru o singur fraza, spusa in timp ce astepta sa-i fie macianata faina la moara din Untesti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan