sâmbătă, 7 august 2010

in oras- jurnal

In saptamina asta pentru prima dată am văzut doi oameni certîndu-se - se certau la intersecţie, cînd încă nu se aprinsese verdele, era un bărbat cu părul coliliu şi o femeie scundacă, el striga la ea, iar femeia se uita într-o parte şi tăcea- în rest, nu am mai întîlnit aşa ceva. Da, au trecut pe lîngă mine sau eu am trecut pe lîngă oameni încruntaţi sau taciturni, dar să dau peste doi indivizi certîndu-se în plină stradă, aşa ceva nu am mai văzut în această săptămînă. Am întîlnit foarte mulţi oameni surîzînd sau rîzînd în hohote sau strîmbîndu-se sau ieşind cu berile deasupra capului triumfînd sau vorbind zgomotos şi cu voluptate. Pentru că astăzi toată ziua a plouat, poate de aia, am dat peste cei doi. Probabil, soţ şi soţie. Ţîrcîie mărunt şi pentru prima dată am mai întîlnit oameni zgribuliţi sau oameni grăbindu-se. Şi pentru că plouă, toţi preferau să se fotografieze. Lumea preferă să se fotografieze atunci cînd plouă. Sau să se certe. Sau să se grăbească. Totuşi, cei mai mulţi oameni- foarte mulţi asiatici, foarte mulţi japonezi, coreeni, chinezi, indieni-zîmbeau. Au fost oameni pe care i-am întîlnit de mai multe ori. Am dat şi peste români zîmbitori. Sau peste ruşi expansivi. Sau peste unguroaice galeşe.
Şi am mers două ore pe jos, fără să ştiu unde am să ajung, fără să întreb de nimeni ce clădire e aia sau aia, lăsîndu-mă în voia străzilor care mă duceau în locuri neobişnuite. Am mers în sus, în jos, la stînga, la dreapta. Am trecut canalul. Am dat o raită prin parcuri.
Am găsit bazarul şi m-am împrietenit cu vînzătorii turci care sînt foarte amabili şi care cred că şi eu sînt truc. Unul nu mă credea că sînt român şi îmi vorbea în turcă. Apoi m-am împrietenit şi cu tîrgoveţii bulgari de la care am negustorit mere şi aceştia tot susţineau că aş fi bulgar. Am dat şi peste o doamnă din Moldova, daar aceasta m-a repezit cînd i-am vorbit româneşte.
Iar în oraş, la fiecare colţ de stradă sînt biciclete gratis.
Acum am să ies din nou în oraş. Chiar şi dacă plouă. Ca să mai întîlnesc oameni zîmbind.

2 comentarii:

  1. tare fain jurnalul...
    ”cred că şi eu sînt truc. Unul nu mă credea că sînt român şi îmi vorbea în turcă. Apoi m-am împrietenit şi cu tîrgoveţii bulgari de la care am negustorit mere şi aceştia tot susţineau că aş fi bulgar” :)

    RăspundețiȘtergere

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan