joi, 26 august 2010

Contrafort

Am ieşit azi o singură dată din casă, să-mi cumpăr o sticlă de apă minerală, şi, trecând pe lângă un chioşc, m-am uitat dacă a apărut revista Contrafort. Pe tejghea am recunoscut revista. Pe prima pagină scria că e numărul din iulie-august, când vânzătoarea m-a asigurat că e de azi.
Articolul care dă start acestui număr, în „Polemici cordiale” este o replică de-a scriitorului Constantin Cheianu către colegul său Mircea V. Ciobanu despre onesitatea actului critic şi despre cum i s-a executat cartea „Sex & perestroica”, fără dreptate. Editorialul atinge problema „Limbii moldoveneşti” şi cum este aceasta prezentată pe internet. Se oferă exemple din Wikipedia şi anume definiţii ale acestui termen din diferite limbi. Cel mai dens şi mai bine construit dintre toate, zice Eugenia Bojoga, este articolul în limba polonă, care oferă mai multe detalii şi cu privire la literatura scrisă-n această limbă. Tamara Cărăuş deschide o fereastră „Viaţa unui om singur”, de Adrian Marino, revendicându-i calitatea de ideolog. Vasile Gârneţ povesteşte despre locurile care l-au impresionat la Roma. La chestionar răspund Aureliu Busuioc, Liliana Corobca şi Vlad Grecu. La secţiunea proză, cu nişte povestiri, apare Claudia Partole. Dar aceste povestiri îmi par mai degrabă simple gânduri. Poate pentru că în ultima vreme am citit prozatori străini foarte puternici şi balanţa de comparaţie a căpătat exigenţă. Mai interesant povesteşte Alex Cosmescu despre ce faci în fiecare zi. Citindu-l, mi-au venit nişte idei interesante, pe care aş vrea să le experimentez începând cu septembrie. Chiar vă recomand să-l citiţi pe Alex în numărul acesta. Apoi Helene Hegemann – numele unui „scandal” literar, ori dacă scandalul vinde literatura şi dacă limbajul de bloggeri şi facebook-işti poate fi catalogat drept scriere literară şi dacă e corect să plagiezi dând cu citat – literatura hipertextului care nu mai respectă drepturile de autor. Un interviu cu scriitoarea Ulla Unseld-Berkewicz care finalizează cu un răspuns foarte mişto şi multe alte lucruri interesante, printre care versuri de Victor Ţvetov. Eu încă citesc. Vi-l recomand şi vouă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan