sâmbătă, 14 aprilie 2012

Ecaterina, tu esti acum in Suedia?
Povesteste cum decurge atelierul? Ce faceti?
Cum sunt poetii suedezi?
Ce ai scris in Suedia?

Un comentariu:

  1. Da, suntem aici de cateva zile cu Svetlana Carstean, MihaiDutescu, Marius Chivu si alti 4 scriitori suedezi, pe insula Biskops Arno. Lucram in perechi asupra traducerilor reciproce de texte. Imi place foarte mult Hanna Nordenhok, scriitoarea cu care imi fac perechea. Deja am tradus textele mele si am inceput sa lucram la traducerea cartii ei, constituita ca un experiment in care ea a preluat cuvinte din opera lui Lorca si a creat un text lung, legat, care face o carte si pe care-l traduc acum. Munca impreuna asupra textelor este foarte interesanta. Te tine in poezie, ajungi sa-ti descoperi mai profund propriile tale texte si textele celuilalt, pentru ca mereu apare intrebarea "ce ai vrut sa spui aici?" si atunci chiar te gandesti la asta. Eu am ales texte care inca nu am aparut in niciun volum si in vreo 2 locuri am schimbat cate ceva, dandu-mi seama de aceste detalii lucrand alaturi de Hanna. Si Marius a spus ca Daniel i-a facut o mutare excelenta, schimband niste detalii, dar el nu mai poate schimba textul, pentru ca a fost deja publicat.

    Azi dimineata a nins. Era zapada peste tot. Credeam ca vom face un om de zapada de pasti, dar s-a topit intre timp. Cu vreo cateva ore inainte de apusul soarelui m-am plimbat pe insula si am vazut undeva cateva caprioare alergand, m-am bucurat sa vad ca au mult spatiu pentru alergat. E un aer foarte curat aici, pentru ca insula are multa vegetatie si e inconjurata de apa maritima, si aici nu sunt magazine deloc, nici masini nu vezi. E un loc perfect pentru scris, odihna, lecturi, lucru cu scriitorii.

    Avem in fiecare zi program lejer de lucru, mancam in bufetul colegiului de aici la ore fixe. Faza cea mai tare e ca biblioteca e deschisa 24 de ore din 24 si e foarte comoda, de bazeaza pe principiul autoservirii.

    Seara ne adunam in sufragerie si dicutam pina noaptea tarziu la un vin. Dimineata ne plimbam si lucram si ne odihnim si tot asa.

    Nu prea am apucat sa scriu ceva serios de cand ma aflu aici. Am scris mai mult pagini pentru mine, intr-un soi de terapie, lucruri pe care aveam nevoie sa le scriu. Poate candva le voi transforma in proza. Am scris ceea ce am scris dintr-o necesitate imediata de a scrie, pentru ca nu puteam face nimic altceva, cu un entuziasm maxim, dar deocamdata nu e publicabil.

    Apoi, nu ma pot dedica totalmente scrisului aici, pentru ca imediat cum ies din vacanta, o sa am testari, printre care botanica la care am de invatat peste 50 de plante cu denumirile in latina, incadrare in clase si increngaturi, plus actiunea farmacologica. Vorbeam cu cineva zilele trecute ca in Republica Moldova si-n Romania nu prea suntem ajutati sa devenim scriitori. Trebuie sa facem facultate de farmacie si arhitevtura si avocatura si tot soiul de alte lucruri ca sa ne putem castiga o paine, pe cand, daca statul ar sprijini altfel scriitorii, am avea timp sa facem lucruri foarte bune si foarte frumoase.

    Peste o jumatate de ora plecam la Stockholm, sa ajungem la o biserica ortodoxa, ne intoarcem luni pe insula, mai lucram 5 zile aici, apoi iar ne ducem la Stockholm, pentru o serie de intruniri literare, la care vor participa si Andrei Codrescu si Mircea Cartarescu.

    Trebuie sa plec acum. Aveti grija de voi si inca o data va urez sarbatori fericite si luminoase!

    Ecaterina

    RăspundețiȘtergere

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan