vineri, 8 iunie 2012

IATA CE SCRIE UN CRITIC DE TEATRU TANAR CARE A SEMNAT RUSANDA ALEXANDRU CURCA

Critic de teatru moldovean- nimic de teatru moldovean

Posted on

Mă gîndeam că Forumul Internațional al Tinerilor Creatori de Teatru nu e destinat doar tinerilor creatori din țările invitate dar și tinerilor creatori moldoveni, puțini, dar cîți sunt de acum. Azi m-am convins că atiitudinea organizatorilor FITCT față de criticii moldoveni e sub orice nivel. La spectacolul letonienilor,Piligrim, am stat jumătate de oră la ușă alături de Olga Bejenaru și Larisa Ungureanu să cerșim un loc în sală, dar fără rost. Organizatorii nu s-au preocupat  decît de invitații străini, iar nouă ne spuneau c-o să intrăm dacă mai rămîn locuri. Păi cum se face că  evenimentul e destinat tinerilor, dar se petrece fără participarea acestora. Ori tinerii critici moldoveni sunt de tot rahatul. Numai recent, la conferința de presă, Sandu Grecu se plîngea că Moldova duce lipsă acută de critici tineri. Păi normal că duce lipsă dacă chiar și UNITEM-ul are așa o atitudine încurajatoare pentru noi. Sunt revoltată că moldovenii, atunci cînd vine cineva străin, nu mai țin cont de ai lor. Celorlalți e important să le sărute tălpile, ai noștri rabdă că-s înțelegători. Nu domnilor, așa nu se face, vreau și eu să am parte de o atitudine normală. Să nu ne considere lepădături, cum eram defapt și în fosta CSI. Dacă doriți să se schimbe ceva în arta teatrală din Moldova trebuie să începeți să ne susțineți pe noi. Nu vă faceți iluzii că străinii s-or apuca să ne construiască viitorul. Imi pare rău pentru voi…
P.S. important e că la spectacol au intrat  oameni care n-aveau treabă cu teatrul în general. E trist
R.C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan