marți, 14 august 2012


Mă învârteam prin curtea îngheţată şi lunecoasă
A spitalului aşteptând-o să iasă,
Când am văzut o haită de maidanezi înconjurând
O veveriţă, când am văzut o veveriţă
Ţopăind în mijlocul unei haite de câini
Turbaţi care strângea cercul
Care clănţăneau
Şi lătrau de mama focului şi se repezeau
s-o înhaţe de piept sau de picoare
şi ea ţopăia în mijlocul lor ca
un dansator pe sârmă
şi ei erau tot mai mulţi
apăreau noi şi noi maidanezi
noi şi noi maidanezi din toate colţurile curţii spitalului
de hematologie
alergau din toate părţile cu boturile în vânt
şi schelălăind vesel
le mirosea a carne de veveriţă
dădeau năvală ca la nuntă
înconjurând veveriţa şi repezindu-se s-o muşte
déjà nu o mai vedeam
erau aşa de mulţi că nu o mai vedeam
dintr-o dată au amuţit şi s-au împrăştiat
cu cozile încovrigate
şi când m-am apropiat
cu picioarele alunecându-mi în toate părţile
nu am mai văzut nici urmă de veveriţă
doar câteva floace de păr roşcat
şi câteva urme de sânge
şi în rest nimic
de parcă ar fi dispărut în aer
ea ieşi din clădirea spitalului
cu faţa scăldată de lacrimi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan