luni, 13 august 2012

Păpuşa

Exerciţiu de la atelierul de ieri, Felicia Nedzelschi

- Bun venit în clasa întâi, dragi copii! Şcoala este a doua casă pentru voi, iar învăţătoarea - a doua mamă. La şcoală se începe o viaţă nouă care nu seamănă cu cea de la grădiniţă. La şcoală nu veţi avea voie să aduceţi jucării.
Directoarea a fost întreruptă brusc de un murmur dezaprobator a treizeci de copii. Clasa era plină. Toţi stăteau cu mâinile pe bancă, cuminţi, fetele cu funde enorme şi buchete de gladiole sau trandafiri. Sandei nu-i venea a crede. Cum să vină la lecţii fără păpuşa ei Barbie preferată.
- Copii, aici aţi venit să învăţaţi, nu să vă jucaţi, - a spus doamna Anglea cu autoritate în voce.

Diana era regina păpuşilor. Pe fotoliul plin d ursuleţi de pluş, iepuri şi căţei, ea stătea drept în mijlocul lor. Sanda a luat-o cu grijă şi a pieptănat-o. Era tare frumoasă, avea păr blond şi rochiţă roz. A primit-o cadou de la Moş Crăciun pentru că s-a purtat frumos tot anul. "Am s-o iau la şcoală şi am s-o ţin în ghiozdan. Am s-o scot la recreație numai un pic să mă joc. N-o să mă vadă învăţătoarea", şi-a spus Sanda.
Diana se scutura în ghiozdanul cu Winks alături de manualul Rândunica, caietele în linii şi pătrăţele de 12 foi şi penarul roz. După lecţia de limbă română şi educaţia plastică, Sanda şi-a scos păpuşa din geantă.
- Ce ai acolo? - în spatele ei era Alisa. Ea nu i-a plăcut Sandei de la prima vedere. Sanda şi-a ascuns păpuşa după spate.
- Nimic!
- Dă să mă uit, că n-am să spun la nimeni. Hai dă! - Alisa s-arepezit la Sanda şi şi-a încleştat mâinile pe braţul ei. Diana a apărut în faţa Alisei cu picioarele în sus.
- Jucărie! Ai adus păpuşa la şcoală! Doamna Natalia, Sanda a adus la lecţii o păpuşă!
- Nu, taci, nu spune!
- Be be be, mititică, mititică. Eşti o mucoasă că ţi-ai adus păpuşa!
Sanda o ţinea pe Diana strâns de picioare, iar Alisa o trăgea de cap.
- Am s-o iau să o arăt la toţi că eşti neascultătoare. Am să te spun şi ai să primeşti nota doi în agendă la purtare! - şi Alisa a tras din răsputeri păpuşa. Diana a scârţâit ameninţător şi capul ei blond s-a desprins de trup şi a rămas în mâna Alisei.
- Oaie! Mi-ai stricat păpuşa! - Sanda a început a plânge tare, cu muci, ţinând păpuşa decapitată strâns la piept.
- Eu n-am vrut, - spus Alisa. Stai, acuş o punem la loc.
- N-ai s-o pui la loc, ea nu se pune ca la alte păpuşi! Ai stricat-o, proasto!
Sanda a smuls capul păpuşei din mâinile Alisei care a început şi ea să plândă şi a dat să fugă din clasă. Doamna Natalia stătea în calea ei.
- Ce s-a întâmplat?
- Alisa mi-a rupt păpuşa!
- Dar ştiai că nu se poate să o aduci la şcoală.
- Dar era de la Moş Crăciun!
- Păi Moş Crăciun nu există.
Capul păpuşei Barbie a căzut jos şi s-a rostogolit de două ori.

- Cum a trecut prima zi de şcoală, puişor?
- Urăsc şcoala, - a spus Sanda, iar în ghiozdan se bălăngănea trupuşorul dianei în rochie roz.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan