joi, 13 septembrie 2012

Valentin BALAN

Intro. Noemă
Sunt deghizat într-un punct
și-ți urmăresc caligrafia
îmi faci scrisoare de adio,
dar am s-o rup în bucățele mici
de carne fragedă, albă

Ascuns după un T
vreau să-ți pătrund gîndirea
și poate înțeleg
de unde –acest  șirag frumos de salbă,
de unde moartea ,
de unde presimțirea.


Ceas cu mers invers

Voi păși peurmele tale
Să-ți simt drumul lin și părul
Castaniu
Măturînd strada

Voi culege din praf
Inima ta și valsul
Acela al mersului
Împotriva timpului

O să ajung  la tine tîrziu,
foarte tîrziu,
Vei încerca să îmi spui ceva
Despre rătăcire
Dar
te va opri respirația mea
și necuvîntul din colțul gurii. 

Creionul asasin
Nu mai agita, iubita mea, chitara
Tu nu știi sa plîngi cu  muzică,
Știi doar sa ma tai cu privirea
Și să-mi sfredelești ochii cu un creion
Neinspirat
Nu mai rupe coardele,
Deschide ochii mari spre scrisorile 
Mele cenușă
Du-mă cu litera spre vîrful
Arderii
Și scrie-mi pe buze: Necunoscut
Ucis cu un creion.





 Iarna din oglindă
 Îmi plac diminețile
 cînd după nopți de dragoste
mă trezesc să-ți privesc prin oglindă
Spatele gol .
Îmi place să-ți sarut
 buzele lăsate pe cana de cafea
 în dimineața asta.
Cînd te aștept să vii
lipesc urechea de ușă
și stau pînă-ți aud
 respirația
cînd ninge,
să privesc cum fulgii îți pun diamante
în părul  tău
 și luminați de zăpezile cearșafului
renaștem  în nopți de iubire
și dimineți
 cînd eu prin oglindă îți privesc
 spatele gol 

Poem din material rezistent

Dar sunt şi amintiri adevărate
 vii precum ochii tăi
 mari ca şi munţii care se întind în lanţ
 peste creier.
 Uite dacă ai putea deschide
 o uşă în dosul craniului
 şi ai vedea cum lucrurile celea trecute
 mă ţin bine în viaţă.
 De dor şi de ciudă
 Ai încerca să distrugi această memorie
 precum un vas
 pe care-l trânteşti de asfalt
 sticla s-ar sparge ca să
 treci tu
 o pisică însângerată printr-o idee
 iar conţinutul oricum ar rămâne întreg

Un comentariu:

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan