vineri, 28 iulie 2017

Medeea IANCU

Odă zilei mele de naștere (fragment) 


Oamenii se uită la
Mine de
Sus.

Marea artă vine din
Amenințări. Marea artă vine din vînătăi.
Marea
Artă vine din frică și insecuritate.
Marea artă este a pumnilor puternici.
Marea
Artă este a

Bărbatului.
De fiecare dată cînd scriu,
Cineva îmi spune că seduc.

De fiecare dată cînd scriu,
Cineva vrea să mă

Atingă. De fiecare dată cînd scriu, cineva spune: va
Imita un

Bărbat. De
Fiecare dată cînd scriu, mi
Se

Spune: scrie mai
Bine! De fiecare dată cînd scriu,
Picioarele mele sînt mai importante.

De
Fiecare dată cînd

Scriu
Trebuie să fiu din nou frumoasă pentru
Literatură.

Să am din nou părul
Lung pentru literatură.
Trebuie să am hijab pentru
Literatură.
Trebuie să spun
Da, domnule,
Îți cedez
Locul.

Să fiu drăguță pentru
Literatură.
Să fiu
Calmă pentru
Literatură.
Să nu scriu

Sînge.

Trebuie să fiu ștearsă din
Literatură.
Trebuie să am
Copii,
Trebuie să am fața
Albă,

Nu sînt femeia care dă naștere și
Iubește. Unde ești tu acum, am fost
Eu.

Acesta este războiul
Înăuntrul căruia

Sînt. Aceasta este

Propoziția
Mea

Lipsită de
Gen.

Sîntem vii și
Amin. Unii dintre
Noi sînt morți

Și
Amin. Dar ei sînt vii în
Noi și

Amin. Amin acestui
Niqab. Amin acestor
Știri. Amin acestor
Ucideri.

Repetiții precum
Botezul și
Amin. Precum

Sexul fără
Consimțămînt.

Din fiecare poem păstrez
Pielea. Din fiecare poem păstrez
Îndoiala. Din

Fiecare poem
Păstrez

Lacrimile. Aceasta este
Propoziția în care nu

Dau
Naștere. Aceasta este propoziția la care sînt
Forțată.  

O poezie de Medeea IANCU, Romania Literara, nr 32

Un comentariu:

  1. Nimic ău în proză nu există. Aceasta e o... scriere, e proză în general vorbind. Poezie? De ce? Nu? Sau poate dorința inexplicabilă și mare de a fi numit poet(ă) chiar de nu poți face poezie. Curaj. Denumiți fără jenă corect ceea ce scrieți sau vorbiți.

    RăspundețiȘtergere

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan