miercuri, 8 august 2012

Carolina Vozian




Igor

1

Pe tine te-a lovit maşina la 4 dimineaţa
zăceai
cu toate oasele rupte sub piele
cu un picior aruncat pe cealalta parte a străzii
la 4 dimineaţa eu dormeam beată
după un bar jegos, povestea,
unde se vorbea ceva despre lapte
Igor, tu mureai undeva într-o suburbie a moscovei
numai tu ştii cum ai ajuns acolo, în aşa poveste
iar eu am trăit bine mersi până atunci, luni
când mi-a sunat mama şi mi-a spus răspicat: Igor e mort

2

şi, Igor
ştii, toţi se ceartă
ai tăi cu ai tăi
se ceartă cui  să-i rămână laptopul
tu eşti cenuşă
ca să te păstreze la crematoriu e scump
e 300 de euro
iar maică-ta
nu va mai veni la tine
nu-ţi va vorbi prin gura cutiei în care iti e cenuşa,
mai degrabă
ea va vorbi cu tine pe skype
şi, Igor
ţi-ai făcut cont pe facebook special ca să mă găseşti pe mine
m-ai cerut în prieteni
iar eu  mi-am deschis profilul a doua zi după moartea ta,
aşa straniu, era cererea acolo
mi te imaginez cum te scuturi
ieşi din cutiuţă
ca un melc
şi-mi dai un mesaj pe facebook








nenea vasea

simt şi acum ziua aia
în cuşcă un cablu de înaltă tensiune
căţelul mic, căţelul urlă,
nenea vasea îl bagă cu forţa în cuşcă
îi pune un capac mare să nu iasă
eu ţip, ies afară,
ce faceţi cu el? nu-mi omorâţi câinele!
eşti un criminal! criminalule! să te omoare pe tine aşa!
câinele urlă, schelălăie, în urechile mele glasul lui,
de mii de ori mai intens si mai jalnic
cum îi permite mama?
duceţi copilul de aici, în casă, copilul în casă!
nu e nimic, totul e bine, câinele a fugit,
astăzi îmi zice mama, povestea e alta
de fapt, nenea vasea l-a  omorât  şi l-a aruncat în râpă


02:00

chem mamei ambulanţa
 ora 02:00
plâng în baie jetul de apă îmi acoperă faţa
corpul
sun la spital
sora medicală îmi spune răspicat
e în reanimaţie
comă
între viaţă şi moarte
mai târziu aflu că a încurcat pacienta
mă tem că niciodată n-o să adeveresc speranţele mamei
să fiu un om realizat
cu picioarele
pe pământ













Tata
1.
ştii,
în ziua aceea te uram
trebuia să-ţi aduc ambulanţa
vroiam să privesc filmul
mama striga la mine
îmi doream o altă familie
când a venit ambulanţa
erai mort
îţi ieşea spumă din gură de la nitroglicerină
mă gândeam atunci că mai trăiesc copiii fără tată
iată iulea, şi mai sunt alţii
mi-au zis să spăl vasele
urlam că tata e mort
am simulat o criză
eram victimă îmi era comod
atâta lume prin casă şi mâncare bună
ştii,
abia peste vreo doi ani
am început să înţeleg că ai murit
în mine s-a rupt ceva





2.
"eşti cea mai minunată fetiţă din lume"
in toată sâmbăta la tiraspol la carusel
roata dracului e imensă
în  vârful ei mă simţeam bine
oricum aveai să mă salvezi
scrisorile mele pentru moş crăciun
mai târziu ţi le-am găsit în  agendă
el venea cu avionul când nu era zăpadă
lăsa cadourile la balcon
mâinile mele peste mâinile tale la volan
am trecut nistrul
mi-am tăiat părul
l-ai conservat într-un borcan
cu inscripţia: carolina la 9 ani





3.
tata
azi e 5 august
azi ai murit
nişte ani în urmă
îţi aminteşti, mi-l desenai pe jujucă
din poezia de la şcoală
uşa închisă
nimeni să nu te vadă cu creionul
pe foaia mea a4
uşa închisă
nimeni să nu-l strice
pe cel mai frumos jujucă desenat vreodată
povesteai despre câinele
care se aşeza lângă tine în fotoliu
citea ziarul
îţi venea să-i dai ceaiul din mână
îl desenai pe jujucă
era mare şi frumos şi cu plete



filme
rod unghiile toate până la sânge
le dau cu iod
verişorul meu şi alţi morţi în accidente
şaşa copilul din sat care era în clasa a 7a
omorât de o avalanşă de nisip
le-am fost odată profesoară de muzică
cel mai obraznic dintre toţi era el
se plimba prin clasă nu asculta nimic
a murit în vara aia
i-au găsit mâna vânătă
în nisipul din carieră

eram mică mă certam cu mama
îmi imaginam că moare şi plângeam
toţi copiii fac asta






………………………………………………………………………………………………………………………………………

imagini

ai băga ambii pumni să-ţi  zdrobeşti  stomacul
să faci numai sânge acolo
e ora 1 noaptea îmbraci cea mai frumoasă rochie
cu umerii goi
te duci în faţa oglinzii
găseşti acolo pe altcineva
eşti frumoasă
afară ninge ieşi în papucii de cameră cu ursuleţ cumpăraţi de mama
strângi în mână sacoşa cu gunoi păşeşti sigură prin zăpadă
urnele sunt din ce în ce mai departe
nu simţi degetele de la picioare îţi imaginezi cum ţi le amputează
iar maidanezii din spatele spitalului gustă 10 degete vopsite cu ojă vişinie
cineva se ia după tine
picioarele tremură te urmăresc mulţi paşi
nu întorci capul
vrei să-i loveşti pe cei din spatele tău
găseşti atâta putere
să termini
cu ei pentru totdeauna
laşi sacoşa de gunoi încleştezi pumnii
te întorci
acolo nu e nimeni





















tehnici

noaptea prin cele mai întunecate cartiere
bea dă-le la bot spune-le că-i urăşti scuipă
urlă tare tare fă asta pe stradă la amiază în centru
încleştează pumnii ridică privirea îmi ziceai atunci
ştii, când te văd
mi-e tare frică de înălţime

zumzăit

cu ochii închişi desenând figuri oameni
dansez  mi-e frică să vorbesc
încep în şoaptă
îmi pare că ţip şi nimeni nu mă ascultă
îmi bag degetele în urechi
afară plouă e multă multă apă
gheaţa umple balconul
îmi pun plapuma peste cap
e cald şi miroase a mine
nu voi ieşi niciodată de aici


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan