miercuri, 28 martie 2012

Aureliu Busuioc, Si a fost noapte,roman, editura Cartier, 2012

(fragment)

Werner o cuprinse de mijloc:
-- Fetiţa mea, uiţi în ce lume trăieşti... Te gândeşti la tine? Azi
suntem împreună, dar e războiul acesta nebun pe care-l vom pierde...
Şi atunci? Am văzut câte ceva din jurnalele noastre de pe al doilea
front... Am văzut franţuzoaice tunse chilug în piaţă, fie că au fost
amante vremelnice ori soţii iubitoare ale ocupanţilor... Fără
deosebire... Ţi-am propus eu una din aceste variante? Mâine-poimâine,
se întorc ruşii aici... Eu m-am îndrăgostit de tine din prima clipă...
Aş vrea să fii soţia mea, nu jertfa mea.... Dar cum? Cum?
Lenţa se ghemui la pieptul lui:
-- Werner...
-- La voi, la bulgari, se fură miresele?
Lenţa zâmbi, apoi tresări de parcă ar fi fulgerat-o un gând:
-- Numai cu voia lor... Fură-mă, Werner... Fură-mă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan